این قسمت مربوط به تیونینگ درجه 2 برای 405 با افزایش قیمت کمی بیشتر از 12000000 تومان و حداکثر 18000000 تومان نسبت به 405 استاندارد با موتورهای 270 و 310 اسبی برمبنای قطعات شرکت ECOSSE انگلیسه که به کمک این تیونینگ میشه از نظر قابلیتهای مانوری فنی و تکنیکی در سرعتهای بیش از 60 کیلومتر از همه نظر با انواع بی ام و سری 3 و 5 موجود در ایران رقابت کرد و ازشون هم بالاتر بود ( بدلیل دیفرانسیل جلو بودن پژو در محدوده زیر 60 کیلومتر چسبندگی چرخهای محرک موقع شتابگیری سریع کمتره و ممکنه بدلیل هرزگردی چرخهای جلو از بی ام و ها عقب بمونید....یا در بعضی از پیچهای خیلی تندبا سرعت بالا بازم به خاطر چسبندگی کم محور جلو نمیتونید پا به پای بی ام و حرکت کنید) ...با توجه به اینکه سقف قیمت خودروی شما هنوز به 30000000 تومان نرسیده!

اول : تعویض رینگهای اصلی با رینگهای 17 اینچی آلومینیومی سه پارچه OZ به سایز 8.5J17 و به قیمت تقریبی 2000000 تومان
دوم: تعویض لاستیکها با لاستیکهای کانتیننتال سایز 235*40*17 و از گونه ContiSportContact 2 به قیمت تقریبی 600000 تومان
سوم: تعویض کمک فنرها با کمک فنرهای قابل تنظیم BILSTEIN آلمانی به قیمت تقریبی 750000 تومان
چهارم: تعویض فنرهای جلو با فنرهای کوتاه ECOSSE LOWERING SPRING منتهی از گونه سفت تر از مدل قبلی به قیمت تقریبی 150000 تومان
پنجم : پائین آوردن فنرهای تورشن بار عقب به میزان 4 اینچ
ششم : تعویض کامل سیستم ترمز استاندارد با کیت 10 پیستونه BREMBO به قیمت تقریبی 2500000 تومان...ضمنا" یک دسته ترمز دستی یا پائی مناسب هم باید به مجموعه اضافه کنید یا از E-BREAK جایگزین استفاده کنید که البته قیمتی نداره.
هفتم: نصب یک سیستم ترمز ABS مثل بوش یا مکنتی مارلی به قیمت تقریبی 500000 تومان
هشتم: تعویض کامل موتور با کیت موتور GTI-6 چهارسیلندر 16 سوپاپ با قدرت تولیدی 167 اسب بخار به قیمت 3600000 تومان
نهم: نصب کیت توربو شارژ 16V-Turbo Conversion که موجب میشه قدرت موتور GTI-6 به حدود 270 اسب بخار برسه به قیمت تقریبی 1300000 تومان. ( ضمنا" این توربو شارژ در یک ورژن دیگه هم موجوده که میتونه تا 350 اسب بخار نیرو تولید کنه...ولی مد نظر ما نیست....برای توانهای بیش از 280 اسب از یک موتور دیگه استفاده میکنیم )
• اگر توان بالاتر از 280 اسب بخار مد نظر باشه ازکیت موتور V-6 با حجم سه لیتر استفاده میکنیم به قیمت تقریبی 8500000 تومان...ضمنا" این موتور با یک کیت توربو شارژ معمولی حدود 310 اسب بخار نیرو تولید میکنه..ولی در صورت تعویض توربو شارژ و هزینه حدود 2 ملیون تومان میشه نزدیک 400 اسب از این موتور نیرو گرفت
دهم: تعویض کامل گیربکس با گیربکس MI16 یا M6 یا BE3 M5 ( این یکی رو توصیه نمیکنیم ) پژو به قیمت تقریبی 1000000 تومان ( ضمنآ" در صورت نیاز به 4WD خصوصا" برای موتورهای 6 سیلندر میشه از گیربکس S16 هم استفاده کرد ولی با توجه به تعویض کامل سیستم تعلیق و اضافه شدن میل گاردان چیزی حدود 5 ملیون تومان اضافه هزینه رو باید قبول کنید )
یازدهم : استفاده از کیت آیرودینامیکی TRACKSTAR شرکت ECOSSE به قیمت تقریبی 1600000 تومان ( استفاده از این کیت با در نظر گرفتن حداکثر سرعت بالای خودرو الزامیه ولی اگر علاقه ای به این کیت ندارید میتونید از کیتهای تقویتی مثل TESTAROSA یا ترکیبی از اسکیرت BREAK به همراه یکی از اسپویلرهای عقب این شرکت استفاده کنید )
یازدهم : تقویت اتصالات شیشه عقب برای توانائی حرکت در سرعتهای بیش از 250 کیلومتر.
دوازدهم : استفاده از یک سیستم فرمان الکتریکی با قابلیت خارج شدن از مدار در سرعتهای بیش از 120 کیلومتر در ساعت و حذف سیستم هیدرولیک فرمان استاندارد به قیمت تقریبی 700000 تومان ( به جای اینکار میتونید سیستم هیدرولیک خودتون رو طوری تنظیم کنید که از حالت استاندارد خیلی سفت تر بشه ....منتهی با توجه به لاستیکهای 235 رانندگی در سرعتهای پائین واقعا" مشکل و خسته کننده میشه.)
سیزدهم: تعویض کامل ادوات داخلی مثل نشاندهنده ها... سر دنده....پدالها....صندلیها و تغییرات داشبورد و ...... به قیمت تقریبی 1000000 تومان.
چهاردهم : نامگذاری خودرو جدید ( مثلا" اسمش رو میگذاریم 405 MONSTER)

بدلیل وجود اکثر قطعات جانبی مورد نیاز مثل رادیاتور...ECU ....دسته موتور...سیستم کامل اگزوز و .....برروی خود کیتهای موتور و گیربکس نیازی به تغییرات در سیستم استانداردتون ندارید و کلیه وسائل جانبی مورد نیاز با توجه به نیاز موتور جدید در اختیارتون قرار میگیره .

با توجه به توان بالای ترمزها و موتور کمی تقویت در قسمت ساب فریم جلو با توجه به امکانات خودتون الزامیه..هزینه کار هم حدودا" 100000 تومان میشه.

اگر از این 405 جدید میخواهید جهت استفاده روزمره و خارج از پیست کاربگیرید و کارهاتون هم قانونی باشه اخذ مجوز برای تعویض موتور و گیربکس از نیروی انتظامی و سازمان حفاظت محیط زیست الزامیه.

405 جدید شما بین 270 تا 310 اسب بخار قدرت داره......حداکثر سرعتش رقمی بیش از 260 کیلومتر در ساعته که البته با توجه به اینکه در این سرعت شاسی و بدنه شما در مرز توانائیهای فنی خودشون قرار دارن اگر بیشتر از 250 کیلومتر در ساعت باهاش سرعت نرید ایمن تره.
شتاب صفر تا صد شما چیزی بین 6 تا 6.5 ثانیه است ( اگر 4WD بکنیدش بدلیل چسبندگی بالاتر میشه به شتابهای نزدیک 5.5 ثانیه هم دست پیدا کرد! ).
با توجه به لاستیکهای 235 و وزن حدودا" 1250 کیلوگرمی خودرو رسیدن به شتابهای جانبی نزدیک 0.93 جی کار چندان مشکلی نیست.
موقع ترمز کردن هم میتونید تا کمی بیش از 1 جی شتاب منفی داشته باشید.
هزینه نگهداری و موارد جنبی این 405 جدید حداقل 50% بیشتر از 405 استاندارده که میتونه تا بیش از 200% هم بسته به نوع رانندگی شما بالا بره!
این خودرو نسبت به گونه استانداردش از نظر سواری خیلی سفت تر و خشک تر شده ولی چسبندگی ایده آلی داره
بدلیل ارتفاع بسیار کم خورو از زمین ( خصوصا" هنگام استفاده از کیت آیرودینامیکی ) حرکت با بار و سرنشین کامل در خیابانهای معمولی میتونه دردسر ساز بشه و خسارت زیادی بهتون بزنه.گذشته از اینکه این 405 خوابیده حتی با یک سرنشین هم نمیتونه مثل قدیم از هرمسیری عبور کنه و محدودیتهاش زیاده( خصوصا" در خیابانهای کشور عزیزمون که بعضا" ماشینهای شاسی بلند رو هم شرمنده کردن! ).
با توجه به قدرت موتور یالای 200 اسبی استفاده از کولر تاثیری برروی قابلیتهای موتوریتون نمیگذاره.
اگر از یک آنتی رول بار مناسب برای محور عقب استفاده کنید پایداری عقبتون در سر پیچها کمی بهتر میشه.
بدلیل تغییر قطر کلی تایرها و بزرگ شدنشون و همینطور تغییر کامل گیربکس کیلومتر شمار استاندارد شما بهیچوجه در این ماشین قابل استفاده نیست و اگر هم قابل استفاده بود هم دقت نداشت هم اینکه محدوده قابل توجهی از سرعت رو نمیتونست نشون بده.
استفاده از یک بال عقب مناسب حتما" الزامیه... در غیر اینصورت حرکت با سرعت بالای 210 کیلومتر بدلیل سبک شدن بیش از حد محور عقب و عدم تعادل آیرودینامیکی ممنوعه.
بدلیل انتقال نیروی محرک به چرخهای جلو و توان بالای موتور در صورت اشتباه هنگام رانندگی خصوصا" در سطوح لغزنده به سادگی میشه تعادل رو از دست داد! پس قبل از استفاده کامل از نیروی موتور مدتی باید تمرین کنید.